2009. május 9., szombat

"A JÉGHEGYEN TÚL" Konferencia, az Autizmus Alapítvány 20. születésnapja alkalmából!

Nagyon jó volt ez a nap.
Megérte elmenni, még akkor is, ha egy kicsit vegyesek az érzelmeim, és úgy érzem, hogy minél többet tudok az autizmusról, annál kevesebbet értek belőle. Ergo, még többet kell tanulnom, és tapasztalnom róla!
Budapestre nagyon hamar odaértünk. A vonaton folyamatosan járt a szánk, így gyorsan telt az idő.
A Konferencia Központba is könnyen odataláltunk. Nagyon közel van a Ny-i Pályaudvarhoz.
Mikor odaértünk, beregisztráltunk. Megkaptuk a konferencia anyagát, és egy névre szóló kitűzőt.
Mivel még volt időnk, elmentünk kávézni. Csak egy nagyon puccos helyet találtunk nyitva, ahol méregdrága kávét kínáltak, és kinéztek minket. De azért a kávénkat megkaptuk, enyhén mesterkélt kiszolgálással. Utána jót nevettünk rajta (legalábbis én)!:)
Miután visszamentünk a Központba, bevonultunk a terembe. Mikor az előadás elkezdődött, akkor jöttünk rá, hogy nem kértünk fordító nemistudoménhogyhívjákot. Kimentünk, és szereztünk magunknak.
A szinkrontolmács eszméletlen jó volt. Nagyon élvezetes volt hallgatni az Ő tolmácsolásában az előadásokat. És mindezek mellett, egy nagyon érzékeny ember lehet! Az egyik előadó egy olyan történetet mesélt,ami valamikor egy autizmussal élő fiatal szájából hangzott el. Ez a történet arról szólt, hogy Ő mindig kívülállónak érezte magát ebben a világban. Ezért mindig arra várt, hogy egyszer leszálljon elé egy űrhajó, és az abból kiszálló "lények" azt mondják neki, hogy tévedés történt, Ő nem ide tartozik! Szerintem ezen történet alatt már mindenki a könnypotyogtatás határán volt. Egyszer csak a fülhallgatóból a szinkrontolmács elcsukló hangja hallatszott, és utána még perceken keresztül remegett a hangja. Engem nagyon meghatott a dolog, és majdnem bömbölésbe törtem ki!
Folyt. köv.!

5 megjegyzés:

  1. Várom a bejegyzést arról milyen volt!

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Annyira örülök hogy személyesen találkoztunk! Sajnos el kelett indulnunk mert elég hosszú az út és nem akartunk sötétben utazni,de jó hogy kicsit beszélgethettünk. Remélem nektek is tetszett ez az előadás,nekem nagyon sokat jelentett. puszi és remélem majd találkozunk még.

    VálaszTörlés
  3. Szia Merci!
    Én is nagyon örültem a találkozásnak. Nagyon jó volt, és én is reménykedem a további találkozásokban!
    Nekem is nagyon tetszett a Konferencia, örülök, hogy elmentem(tünk)!
    Mi a végéig ottmaradtunk, így én is csak 21:45-re értem haza!

    VálaszTörlés
  4. Szia Orsi!
    Majd valamikor befejezem a bejegyzést, csak a Félix mostanában nagyon rám van kattanva, így nem nagyon tudok írni!:(

    VálaszTörlés
  5. Szia!

    Én még mindig a hatása alatt állok az előadásoknak és elhatároztam hogy megkérem az egyik ismerősömet aki nagyon jól tud angolul,hogy írok egy levelet a Rita Jordannak( neki megtaláltam az email címét) és egy pár kérdést fel fogok neki tenni . Amikor ott voltunk annyira sok info ment be a fejembe,hogy mikor kérdezni kelett már nem is jutott eszembe hogy mi is lenne amit meg akarok kérdezni.

    VálaszTörlés